Lördag 7 juli

När jag vaknade idag regnade det... Det skulle dock bli den varmaste dagen det här året - åtminstone för mig i Sverige. Luftfuktigheten låg säkert på närmare 80% och temperaturen på runt 27 gr. Tur att inte det var klarblå himmel... Då hade jag antagligen tagit mig årets första dopp i svenska vatten. Fanns dock andra som inte bangade:


Nu när huset är renoverat på utsidan har en stor sten fallit från våra axlar och vi går omkring och undrar "vad ska vi göra nu?".

Tidigare somrar har mycket fokus legat kring just "vad ska vi börja med?". "Vad kan VI göra?". Som tur är finns det folk som är betydligt duktigare på sådant än vi. Och som tur är kan vi även betala dem att fixa det. Vår balkong nu t ex. Status på den är:

På måndag kommer de och fixar resten.

Men för att fortsätta på husrenoveringstankarna och vad vi ska göra under semestern, så gjorde vi en lista över saker vi behöver göra och saker vi vill göra. Högt och lågt.

En av sakerna var att komplettera solstolsinnehavet. Vi har bara en BadenBaden (1?!), så vi drog iväg till Plantagen och köpte en till. Intressant information. Jag vet...!

Efter det var det hög tid för Formel 1-kval i England men eftersom det var så fint väder hade jag ingen lust att sitta inne. Löste det genom att inviga nya golvet på balkongen:


Eftersom Viasat (Formel 1) är det enda vi tittar på under dagtid på sommaren är det väldigt bra att just den boxen är kopplad till tv:n uppe på andra våningen där vi har balkongen. Annars skulle det bli till att sitta nere i tv-rummet... Mörkt och osoligt.

Kvalet blev försenat p g a regn, så när det väl var avklarat började jag med middagen. Fisk i foliepaket:

Fanns en till som ville ha...:
Mattes bortskämda sötnos! Noterbart är att hon får iallafall inget när vi äter! Åtminstone inte alltid...

Försökte sitta ute resten av kvällen men myggen höll på att käka upp oss. Det blir så stressande när man inte kan koppla av. Måste hitta något myggmedel som rensar bort eländet. Det fick bli tv istället... Såg senaste Hamilton-filmen med Micke Persbrant. Ganska OK.

Jaha, det här var vår lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0