Måndag 2 juli

Det första som nådde mina ögon när jag klev upp på morgonen var detta...:
Det förklarar varför lilla kattfröken inte sovit hos mig inatt. Hon har alltså haft party på egen hand, den lilla sötnöten:
Nåväl, jag och Jeppe drog iväg till Karlstad och kom fram vid 14-tiden. Drog direkt till Bergvik för att inhandla kvällens middag. Blev plan B för den mat Jeppe tänkt sig att laga fanns inte på stora Coopan... (färska lasagneplattor är väl inte så märkvärdigt?!)

Jag har en förkärlek för servetter, så just därför hade jag svårt att motstå dessa - av flera orsaker:


Vi åkte till lilla hockeylägenheten och påbörjade desserten som bestod av chokladkräm gjord på uppkokad grädde och smält valfri choklad.

Vi valde chokladmousse från Lindt. Ska stå ett par timmar i kylen och sedan serveras med valfri frukt och vispad grädde.

Ett bra alternativ är den jordgubbsfyllda chokladen som serveras med färska jordgubbar. Det måste jag göra i sommar!

Så här ser desserten ut när den är klar btw:


Varmrätten stod Jeppe för - oxfilé, rostad färskpotatis och gudomlig konjakssås:


Vi blev kvar hos mormor till runt 22-tiden och hade väldigt trevligt! Mycket vin blev det... Men det hör till god mat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0