Onsdag 11 juli

Efter frukosten drog vi iväg till SATS Jakobsberg och försökte framkalla lite svett. Lyckades rätt bra... Även om jag vilar lite här:


Vi käkade lunch och sedan tog vi pendeln in till stan för att gå på Moderna museet. Har sett fram emot det här eftersom jag inte varit där tidigare. När vi kom dit hängde det massor av små lappar på ett träd utanför:

Det visade sig vara ett önsketräd. Vi stannade och läste på några av lapparna men vi skrev inga själva. Vi har ju faktiskt allt man kan önska sig just nu... 

Det fanns en del roliga önskningar, bl a: "önskar mig botox och en D-kupa". Annars handlade de flesta önskningar om hälsa, pengar och fred. Inte helt oväntat... Sådana önskningar kan man förstås alltid stämma in i.

Väl inne på museet slogs man av hur 1900-tals mässigt utställningarna var. Inte alls 2000-tal som ju faktiskt museet ska representera, d v s modernt. Men kul ändå att gå där och spankulera. Lyssna lite på en röst som berättade om en och annan tavla.

Vi var där i 2 timmar och blev rätt trött i fötterna trots mina fantastiska ecco-skor. Ja, Per hade förstås egna skor...

Väl ute tog vi bussen till Gallerian för att byta ut kolsyrepatronerna på Clas Ohlson. Gick sedan tillbaka en bit mot Skeppsholmen och satte oss på Pontus by the Sea. En restaurang där jag tidigare bara suttit i baren och druckit drinkar vid.

Vi beställde varsin grillad tonfisk med tre olika såser (provencalmajonnäs, tryffelcreme, rosmarinaioli), potatissallad och grillad citron - smaskigt värre:


Till dessert tog Per en crème Brûlée och jag tog en chokladtryffel:


Allting smakade toppklass (ur vårt enkla perspektiv!) UTOM chokladtryffeln. Det var alldeles för mycket kokosfett till mängden choklad. Smakade nästan inte choklad alls. Klagade lite på det faktiskt... Jag som nästan aldrig klagar när jag är på restaurang. Men är det något jag äter mycket och ofta av, så är det mörk choklad. Men inte vilken mörk choklad som helst. Jag skulle nog vilja påstå att jag är rätt så kräsen av mig.

OK... Efter denna mumsiga middag drog vi iväg hemåt. Kom hem lagom till "Tyst vittne" på TV4 skulle börja. Det såg vi fram emot. Men vad händer? Inget ljud! Dåligt! Så vi startade upp miniMac:en och såg på TV4 Play:s första avsnitt av "Tyst vittne". Det avsnittet missade vi förra veckan.

I säng sedan runt midnatt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0