Semesterbloggen...

...börjar här!

Jag har som tradition sedan några år tillbaka att blogga om vad vi gör på vår semester. Detta för att kunna gå tillbaka och se vad vi gjorde eftersom man många gånger upplever att man ingenting gjort och att tiden runnit iväg. (Oopps! Inser att jag inte bloggade 2011! Vojne vojne!)

Denna tradition tänkte jag hålla vid liv, så alla ni som inte är intresserade av vad jag och min familj gör under semestern får återkomma i augusti/september när hockeysäsongen sätter igång igen. Antar att mitt sug att skriva av mig åsikter kring hockeyn återkommer då. Just nu är det fokus på semester och sol.

Så... första semesterdagen (OK, en lördag) var 30 juni. Jag har semester ensam första veckan eftersom Per har sagt upp sitt nuvarande uppdrag och för att inte lämna dem i sticket jobbar han även nästa vecka.

Lördag: åkte till Bromma Blocks för att inhandla ett iPad-fodral och fixa ett SIM-kort till min nya iPad. Kan meddela att något sådant inte finns där. Behöver Telenor. Per passade på att klippa sig och blev 10 år yngre. Mycket snyggt! Själv inhandlade jag ett och annat klädesplagg. Lämna inte mig ensam i ett köpcenter säger jag bara!

Nåja, vi fortsatte sedan till Coopan för att fixa kött till söndagens grillfest med Crisp. Handlade även lite annat smått och gott som vi intog som middag senare på kvällen. Bilder här nedan.

När vi kom hem fixade vi med uteplatserna, klippte gräs och var allmänt nyttiga. Började putsa fönster efter att målarna har fixat iordning vårt hus. Det har blivit så mycket finare men inte alls lika charmigt längre. Huset är 100 år gammalt i år. Helt otroligt! Älskar vårt fantastiska hus!

På kvällen satt vi ute en bra stund efter vi hade käkat. Varmt och skönt med en liten regnskur på det. Gick sedan in för att se på några avsnitt av The Mentalist som vi har inspelat. När vi gick och lade oss regnade det...

-----------------------

Här bilder på middagen som bestod av skaldjur i olika former. Fantastiskt gott:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0