Tisdag 10 juli

Idag bestämde vi oss för att ta en tur in till stan. Vi skulle ta båten som går under en massa stockholmsbroar. 

Sagt och gjort... Efter att Per avverkat en morgonrunda drog vi in till stan och kom in vid 12:30-tiden. Båten skulle gå från Strömkajen kl 13:00. 


Mörka moln hängde över stadens vyer, så det var svårt att få till några bra bilder. Min teknik kan förstås förbättras... Här är några iallafall:




Väl i hamn var vi hungriga. Nog stämmer talesättet att "sjön suger" alltid! Vi var inte sugna på att åka hem och fixa något. Nej, vi ville ha tapas! Vi tog tuben till St. Eriksplan eftersom vår favorittapasrestaurang ligger på Odengatan och heter Caliente. Men - ve och fasa! - den öppnade först 2 timmar senare. Vad göra nu?

Vi drog till Wasaparken för ett parti minigolf. Senast jag spelade minigolf var på en lyxkryssning i karibiska havet. Stärkt av den erfarenheten kände jag mig segerviss. Började dock inte så bra... Tog mig i kragen! För att sedan rasera allt på 6:e hålet... Men min motståndare underskattade mig. Eller kanske snarare överskattade sig själv. Det blev en rafflande avslutning på sista hålet och gissa... JAG VANN! Moaaahaaahaaa!!


Segerrusig som jag var ville jag gå och köpa lakrits på St. Eriksgatan. Så vi knatade dit - semesterstängt till 13 augusti! Hmmm... 

OK, 30 minuter kvar innan restaurangen öppnar. Vad göra? Jo, vi dricker en öl förstås! Hade vi varit i vilken annan storstad som helst, så hade vi stannat och tagit något att dricka. Varför inte i Stockholm?! Ungefär så tänkte vi. 


Mätta (vi hade ju ändå druckit en halv limpa...) och belåtna styrde vi sedan stegen mot Odengatan och fick till slut deras fantastiska tapas:



När vi sedan rullade hemåt var inte klockan så mycket. Vi hann hem lagom till att sjunka ner i soffan för att se Allsång på Skansen och sedan efterföljande engelska deckare. (Varför sänds inte Morden i Midsomer??! Ingen svensk sommartisdagskväll utan morden!! Skäms, SVT!)

Natt sedan... Imorgon måste jag träna lite...

Kommentarer
Postat av: Pia

Kul att följa din blogg!

2012-07-11 @ 22:19:45
URL: http://hockeykortochgott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0