Torsdag 5 juli

Oj, dagarna rullar undan...

Vaknade i en friggebod vid Acksjöns strand. Alldeles tyst och stilla utanför. Riktigt riktigt mysigt! Dock är jag återigen fullständigt uppäten av knott... Mitt blod måste vara smaskens för dessa små odjur.

När resten av gänget vaknat käkade vi frukost och gick ner till vattnet för att bada. Jag fegade ur förstås... 18 grader i vattnet. Nej tack!

Drog iväg till Karlstad sedan för att fixa i ordning lägenheten vad gäller mat och packning. När det sedan var dags för avfärd blev jag - som alltid - lite ledsen. Jag är väldigt förtjust i vår lilla lägenhet och det är alltid så mysigt att vara där, både i Karlstad och på pytteytan. Trivs med att kunna gå in till city på bara ett par minuter eller dra iväg med bilen och så är man framme inom en kort tidsrymd - dit man nu ska. Till skillnad mot här där allt tar sådan tid och det är mycket folk. Det är fortfarande väldigt mycket värmlänning kvar i mig. (Uppenbarligen fler än jag som trivs i Karlstad -->.)

Väl hemma igen tog jag en dusch. Men det gällde att ha koll på fönstren! Vi har fortfarande hantverkare som fixar. Nu håller de på med balkongen och är nere på plåten:


När Per kom hem gick vi över till grannen. Väldigt roligt att se ens hus från en annan vinkel:


Grannarna bjöd på fantastisk mat. Rökt lax och rökta räkor med smaskiga såser och sallad till:


Ja, där satt vi tills klockan blev sängdags. Trevligt!

(Det blir mer bilder än text men det är mycket roligare med bilder än med text när man tittar tillbaka sedan.)

Kommentarer
Postat av: Tina

Oj, vad fiint huset blev:))

Och du är välkommen tillbaka till friggeboden när du vill:)) Kram

2012-07-07 @ 16:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0