Guldet tas på isen och inte på twitter eller bloggar

Sitter här en vacker söndag eftermiddag och är fortfarande besviken över insatsen igår. Tänker på alla de som betalade inträdesbiljetten till LLA och alla vi som betalar abonnemang på Canal+ enbart för att få se sitt LAG kriga och kämpa till sig 3 poäng. Jag är iallafall glad att vi inte åkte till Karlstad bara för att få se den här matchen. Det är ändå bortåt 30 mil enkel resa.

Undrar vad som rör sig i huvudet på enskilda spelare i laget. Hur tänkte de inför matchen? Ansåg de att det bara var att ställa ut skridskorna, så är 3 poäng inhämtade? Mot Timrå? Som inte förlorat en enda match i LLA den här säsongen. Eller tänkte de på att det snart är slutspel och att det är då man ska slå på knappen för att lagspelet ska infinna sig?

Men se... det gick inte. Ärligt talat tror jag inte det kommer att fungera i slutspelet heller. Är oroad över att den här säsongen kommer att ta slut fortare än kalkonskivan som lilla kattfröken får till frukost varje morgon.

Färjestad kan sluta som bäst på en 6:e plats. Det har inte hänt på 13 år... Det är rätt många år. 

Färjestad har heller inte missat semifinalplats under 2000-talet annat än vid 2 tillfällen. Det är rätt bra.

Den här föreningen har skämt bort sina supportrar rejält under alla år Elitserien funnits. 41 år... 19 finalplatser. 9 guld. 

Något guld lär det inte bli den här säsongen. Det har jag mycket svårt att tro. Även om spelarna säger det om och om igen: "vi är hungriga trots att vi vann ifjol. Det ger oss bara mersmak". OK, det kan jag tro. Men jag tror inte att mersmaken är tillräcklig motivation till att kriga på det sätt som krävs för att ta guldet.

Men OK! Inget är kört förrän det verkligen är kört! Låt grabbarna spela om det. Inga guld tas på bloggar eller på twitter. Det är på isen det händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0