Inför semifinalerna...

OK... I morgon kväll drar det igång igen. I morse var första tillfället för mig att se avgörande kvarten från i onsdags. Jösses! Tur att jag inte såg den live. Tveksamt om jag hade överlevt den...

Går inte att låta bli att jämföra den här matchen med den vi såg på Hovet igår; Djurgården-Timrå.

Nej, det ser inte bra ut, Djurgården!

Otroligt segt pucktempo, ingen verkade vilja hålla i pucken, skott vid konstiga tillfällen, ointresset (eller kanske nervositeten?) lyste igenom.

Så tyckte jag det såg ut men jag är ingen expert. Jag är bara en hockeyälskande person som ser väldigt mycket ishockey. Och det jag såg igår såg inte speciellt roligt ut, ur ett DIF-perspektiv.

Första semin då? Ja, som vanligt tror jag första matchen är viktig. Vinner Färjestad den här borta i Gävle känns det som att det blir en enkel match för värmlänningarna. Om det blir förlust blir det nog en längre matchserie.

Brynäs har väl egentligen bara två kedjor att "bry sig om". Färjestad däremot har 4 producerande kedjor.

Nej, jag tror det här blir en ganska enkel match för vår gröna maskin.

Kanske 4-1 eller 4-2 på sin höjd! Vore ju smutt om FBK vann de 3 första matcherna och hade möjlighet att avgöra nästa söndag när vi är i LLA. Och avgör förstås!! Men vi får se hur det går. 

Nu natten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0