Matchandet mot kedjor

Leif Boork skriver i dagens expressen.se om hur han anser att Färjestad ska spela mot Brynäs. Matchandet mot Silverbergs kedja o s v.

Han nämner bl a att det är ovanligt att man matchar kedja mot kedja i dagens ishockey. Men då måste jag nog protestera lite. För vad jag kunde se i kvartsfinalserien mellan HV-FBK, så matchades Bastiansens kedja rätt hårt mot Davidssons kedja.

Bastiansens kedja är en s k checking line och räknas inte som förstakedjan som Davidssons är. Så nog skedde matchningar. D v s tvärtemot vad Boorken skriver.

Dessutom stör det mig enormt att man överallt skriver hur Färjestad ska ta hand om Silverberg och de andra metallkillarna i Brynäs. Ingenstans nämns det något om hur Brynäs ska hantera Färjestads speedkulor. För visst finns det några sådana!

Thorell, Lundh, Paulsson, Åslund, C Berglund. Har jag glömt någon?

Nu är det iofs inte media som ska ut och spela ikväll. Det är ju faktiskt två hockeylag - thank God!

Tips: Färjestad vinner kvällens match med 4-2. Serien tror jag Färjestad vinner med 4-1.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0