Rädsla Torpets värsta fiende nu

Matchdag! Och den stora frågan lyder:
Kommer Christopher Nihlstorp att spela ikväll??


Troligen inte. Det är mitt svar. Även om ögonskadan läker som den ska och Torpet kan se som tidigare, så tror jag att han behöver jobba på den mentala biten och det via träningar. 

Om han står en match och en liknande situation skulle uppstå, så finns det stor risk att han reagerar instinktivt genom att inte våga göra det sista som krävs för att rädda en puck. Om han däremot får jobba med rädslan successivt kan han jobba bort den.

Nu kanske jag pratar rappakalja. Jag känner ju inte Torpet. Har heller aldrig fått en klubbspets i ögat. Men med tanke på hans reaktion när det hände och att han uppgivit att han blev väldigt rädd, så kanske jag inte är så fel ute.

Det finns därför en risk att spela honom för tidigt - även om vi alla FBK-fans vill ha ut honom på isen så fort som möjligt. 

Vi kanske får ta en förlust ikväll och hoppas på Torpet till på söndag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0