"Rena Rama Renberg"

Ser Hockeykväll där Mikael Renberg analyserar varför det går så dåligt för Djurgården den här säsongen. Hans analys är att de är för dåligt tränade.

Kom då att tänka på något jag läste i DN i somras inför säsongsstart. Fystränarna i resp klubb blev tillfrågade om hur de kollar att spelarna skött sin försäsongsträning och om de skött träningen under semestern.

De flesta klubbar svarade att de mäter före och efter väldigt noga. Däremot svarade Djurgårdens tränare att "spelarna ansvarar själva för sin träning och vi utgår från att de skött sig". Typ något sådant. Vågar inte garantera att det är helt ordagrant. Men både jag och Per minns att det var ungefär så här.

Är det anledningen? Intressant! Det stämmer isåfall väl överens med mitt tidigare inlägg om Färjestads uppföljning på spelarna. 

Jag försökte söka på DN.se men deras sökmotor är så kass, så jag orkar inte lägga ner mer tid på det. Vi är två som minns det iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0